وزیر ارشاد در پیامی درگذشت عیسی بخشی، هنرمند موسیقی خراسان شمالی، را تسلیت گفت تاکید بر اهمیت مسئله فلسطین در نشست هیئت رسانه‌ای ایران و عراق فیلم‌های سینمایی امروز تلویزیون (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) آیا شبکه خبر ۲ صدا و سیما هک شد؟ + فیلم «عیسی بخشی» آخرین بازمانده بخشی‌های کرمانج خراسان شمالی درگذشت + علت فوت صداوسیما یکی از بهترین‌هایش را از دست داد فیلم‌‌های سینمایی امروز تلویزیون (جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) «لالایی» در شبکه نمایش خانگی | عمو پورنگ بازیگر شد سریال جدید «رخنه» درباره امنیتی‌ترین عملیات نفوذ + زمان پخش ماجرای عجیب آهنگ «تنهاترین عاشق» که به نام فریدون فروغی دست‌به‌دست می‌شود! + فیلم چرا تکرار «پایتخت ۶» پخش نمی‌شود؟ روایت پردیس پورعابدینی از سکانس ملاقات شرعی با شهاب حسینی در «گناه فرشته» + فیلم برگزاری گردهمایی کارشناسان روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سراسر کشور در مشهد مقدس بازیگر فیلم سینمایی «اخراجی‌ها ۲»: روش تدریس تام‌کروز در «تاپ‌گان» متعلق به یک خلبان ایرانی است خانه انیمیشن UP در دنیای واقعی + فیلم و عکس معاون وزیر فرهنگ: سابقه ایران و عراق در حوزه فرهنگ و ارتباطات درخشان است درباره زنده یاد حسن حامد، نمایشنامه نویس و کارگردان فقید مشهدی| خاموشی در اوج درخشش کاش سریال بود! | درباره «مست عشق»، فیلم مهم حسن فتحی
سرخط خبرها

نگاهی به فروش سینما‌های خراسان رضوی در نوروز ۱۴۰۲ | همراهی ۱۴۰ هزار مخاطب با آثار سینمایی

  • کد خبر: ۱۵۶۸۹۱
  • ۱۴ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۶
نگاهی به فروش سینما‌های خراسان رضوی در نوروز ۱۴۰۲ | همراهی ۱۴۰ هزار مخاطب با آثار سینمایی
هرساله سینما‌های کشور در عید نوروز شش یا هفت فیلم جدید را روی پرده می‌بردند، اما در نوروز ۱۴۰۲ تنها چهار فیلم جدید به چرخه اکران اضافه شدند تا فیلم‌هایی که در ماه‌های پایانی ۱۴۰۱ روی پرده رفته بودند بتوانند به اکرانشان ادامه دهند.

شکیبا افخمی راد | شهرآرانیوز؛ در این شرایط شاید بسیاری گمان می‌کردند سینما‌ها نمی‌توانند به فروش شایان توجه‌ای دست پیدا کنند، اما براساس آمار ارائه شده در سایت سمفا، سینما‌ها حداقل نسبت به نوروز سال گذشته با رشد تعداد مخاطب و فروش روبه رو بوده اند. در سینما‌های خراسان رضوی تنها چهار فیلم جدید «فسیل»، «عروس خیابان فرشته»، «غریب» و «بچه‌های طوفان» ۱۰۶ هزار و ۴۱۹ مخاطب را با خود همراه کردند و سایر فیلم‌های اکران شده در این ایام نیز ۳۶ هزار و ۹۸۰ مخاطب را جذب کردند.

این درحالی است که در نوروز سال گذشته حدود ۹۲ هزار مخاطب در سینما‌های استان به تماشای هفت فیلم جدید نشستند. همچنین مجموع فروش سینما‌های خراسان رضوی در نوروز ۱۴۰۲ حدود ۶ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان اعلام شده است؛ رقمی که نشان دهنده رونق سینما‌ها بعد از چندین ماه رکود است. ما در گزارش پیش رو جزئیات بیشتری از میزان فروش آثار به نمایش درآمده در سینما‌ها در نوروز ۱۴۰۲ را بررسی کرده ایم.

سهم بزرگ «فسیل» در جذب مخاطبان

همچون روال سال‌های گذشته رتبه اول جدول فروش به یک فیلم کمدی اختصاص دارد. فیلم «فسیل» به کارگردانی کریم امینی با جذب بیش از ۸۷ هزار مخاطب، به فروشی معادل ۳ میلیارد و ۹۶۵ میلیون تومان دست پیدا کرده است. به این ترتیب می‌توان گفت «فسیل» سهم بزرگی در رشد فروش و تعداد مخاطب در سینما‌های استان داشته است.

در نوروز سال گذشته فیلم «سگ بند» که در رتبه اول جدول فروش قرار داشت، تنها نصف مخاطبان فیلم جدید کریم امینی را به سینما‌ها کشانده بود. اما نکته جالب توجه و وجه اشتراک دو فیلم «فسیل» و «سگ بند» بازی بهرام افشاری است؛ بازیگری که در سال‌های اخیر توانایی هایش را با حضور در فیلم‌های مختلف ثابت کرده است.

ادامه فروش موفق «بخارست»

رتبه دوم جدول فروش به فیلم کمدی «بخارست» ساخته سیدمسعود اطیابی اختصاص دارد. این فیلم با بازی پژمان جمشیدی و حسین یاری، از اواخر آبان سال گذشته روی پرده سینما‌ها رفت و در نوروز ۱۴۰۲ هم به اکرانش ادامه داد. «بخارست» در دو هفته آغازین سال جدید با همراه کردن ۱۲ هزار و ۶۰۲ مخاطب به فروش ۵۴۷ میلیون تومانی دست پیدا کرد و بالاتر از سه فیلم تازه سینما‌ها قرار گرفت. اما فروش این فیلم از رتبه دوم جدول فروش نوروز گذشته کمتر است. «موقعیت مهدی» توانسته بود به فروش ۶۳۴ میلیون تومانی برسد.

اثری به تهیه کنندگی شریفی نیا در رتبه سوم

«عروس خیابان فرشته» به کارگردانی مهدی خسروی دیگر فیلم جدید سینماهاست که فروش نسبتا خوبی در گیشه داشته است. این فیلم در فضای کمدی ساخته شده و از حضور بازیگرانی، چون عاطفه رضوی، مهراوه شریفی نیا و علیرضا جعفری بهره گرفته است. محمدرضا شریفی نیا به عنوان تهیه کننده و هم بازیگر در این اثر حضور دارد. براساس آمار ارائه شده در سایت سمفا، ۱۰ هزار و ۸۵۸ نفر در سینما‌های استان به تماشای «عروس خیابان فرشته» نشسته اند و فروش ۴۴۳ میلیون تومانی را برای آن رقم زده اند.

«ملاقات خصوصی»، پرفروش‌ترین فیلم غیرکمدی نوروز

فیلم «ملاقات خصوصی» به کارگردانی امید شمس با اختلاف اندکی از «عروس خیابان فرشته» در جایگاه چهارم قرار گرفته است. این فیلم که اولین بار در چهلمین دوره جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد با جذب بیش از ۹ هزار مخاطب عنوان پرفروش‌ترین فیلم غیرکمدی ایام نوروز ۱۴۰۲ را به خود اختصاص داده است. «ملاقات خصوصی» با بازی هوتن شکیبا و پریناز ایزدیار، از دی سال گذشته اکرانش را آغاز و با استقبال مخاطبان در دو هفته گذشته به فروش ۴۲۶ میلیون تومانی دست پیدا کرده است.

«غریب» انتظارات را برآورده نکرد

فیلم «غریب» به کارگردانی محمدحسین لطیفی اولین فیلم از چهل و یکمین دوره جشنواره فیلم فجر است که توانست به پرده سینما برسد. این فیلم به بخشی از زندگی شهید محمد بروجردی در کردستان و شیوه فرماندهی او در آن دوران می‌پردازد.

بابک حمیدیان ایفاگر نقش شهید بروجردی است و درکنار او پردیس پورعابدینی، مهران احمدی، بازیگر خراسانی، و رحیم نوروزی نیز به ایفای نقش می‌پردازند. در سینما‌های استان ۸ هزار نفر به تماشای فیلم «غریب» نشسته اند که فروش ۳۵۳ میلیون تومانی را برای آن رقم زده است؛ فروشی که شاید چندان انتظارات را برآورده نکرده و جایگاهی بهتر از رتبه پنجم را برای «غریب» به ارمغان نیاورده است. این درحالی است که فیلم «موقعیت مهدی» که به زندگی شهید باکری می‌پردازد، در نوروز سال گذشته ۱۷ هزارو ۹۶۴ مخاطب را با خود همراه کرده بود.

رتبه ششم و هفتم برای ۲ فیلم

فیلم کمدی «خط استوا» به کارگردانی اصغر نعیمی در رتبه ششم جدول فروش قرار گرفته است. این فیلم از روز ۴ اسفند ۱۴۰۱ روی پرده سینما‌ها رفت و به عنوان یکی از آثار نوروزی اکرانش را در سال جدید ادامه داد. براساس آمار سایت سمفا در دو هفته گذشته ۶ هزار و ۶۷۵ مخاطب به تماشای «خط استوا» نشسته اند که فروش ۲۷۴ میلیون تومانی را برای آن رقم زده اند.

در این فیلم سیامک انصاری و فرهاد اصلانی به ایفای نقش پرداخته اند. فیلم «چپ راست» به کارگردانی حامد محمدی نیز که فضایی کمدی دارد، رتبه هفتم جدول فروش نوروز را به خود اختصاص داده است. این فیلم که از ۲۱ دی روی پرده سینما‌ها رفته با جذب ۲ هزار و ۶۰۰ مخاطب به فروش ۱۰۵ میلیون تومانی در دو هفته گذشته دست پیدا کرده است. از بازیگران «چپ راست» می‌توان به رامبد جوان، پیمان قاسم خانی، سارا بهرامی و ویشکا آسایش اشاره کرد.

۳ اثر برای کودکان در جایگاه هشتم تا دهم

پویانمایی «لوپتو»، ساخته عباس عسکری، که از آغاز اکرانش با استقبال مخاطبان روبه رو شده بود در ایام نوروز هم ۳ هزار و ۳۱۵ مخاطب را با خود همراه کرد و در رتبه هشتم جدول فروش قرار گرفت. فروش این پویانمایی ۱۰۳ میلیون تومان اعلام شده است. فیلم کودک و نوجوان «جزیزه فضایی (تورنادو ۲)» هم رتبه نهم جدول فروش را به خود اختصاص داده است. این فیلم به کارگردانی سید جواد هاشمی و با بازی اکبر عبدی، الناز حبیبی و کامران تفتی از ۲۹ آذر روی پرده سینما‌ها رفت و به فروش شصت میلیون تومانی دست پیدا کرد. در جایگاه دهم هم پویانمایی «پسر دلفینی»، ساخته محمد خیراندیش، قرار گرفته است. این پویانمایی با جذب ۵۹۳ مخاطب در ایام نوروز به رقم فروش ۱۸ میلیون تومان رسیده است.

فروش ضعیف «پالتو شتری»

فیلم «پالتو شتری» به کارگردانی و نویسندگی مهدی علی میرزایی که برای نخستین بار در سی و هفتمین دوره جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد، پس از چهار سال از ۴ بهمن ۱۴۰۱ اکران عمومی خود را در سینما‌ها آغاز کرد، اما نتوانست انتظارات را برآورده کند و مخاطبان زیادی را به سینما‌ها بکشاند. این فیلم که از حضور بازیگرانی، چون سام درخشانی، بهاره کیان افشار و بانیپال شومون بهره گرفته است در ایام نوروز ۱۴۰۲ هم مورد توجه مخاطبان خراسانی قرار نگرفت و نتوانست جایگاهی بهتر از یازدهم را کسب کند. «پالتو شتری» در این ایام ۲۲۴ مخاطب را با خود همراه و به فروش ۸ میلیون ۵۳۵ میلیون تومانی دست پیدا کرد.

شکست «بچه‌های طوفان» در گیشه

فیلم کودک و نوجوان «بچه‌های طوفان» به کارگردانی صادق صادق دقیقی یکی از آثار جدید اکران سینماهاست؛ فیلمی که در آخرین لحظات به اکران نوروزی اضافه شد، اما نتوانست بیش از هفتاد مخاطب را به سینما‌های استان بکشاند. «بچه‌های طوفان» که از حضور بازیگرانی، چون پژمان بازغی و سوگل طهماسبی بهره گرفته، در جشنواره رشد، جایزه بهترین فیلم و در جشنواره کودک هم پروانه زرین بهترین دستاورد هنری و بهترین بازیگر نوجوان را از آن خود کرده بود. فروش این فیلم ۲ میلیون و ۸۷۵ میلیون تومان اعلام شده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->